Més informació [ Men | Detall d'activitat

 
REC2580416   Mindfulness a l'Aula per a Professors i Mestres per tal d'afavorir l'aprenentatge competencial de l'alumnat
2018-2019   Curs. Primària-Secundària
  
   1/7/2019 - 3/7/2019 (20 hores) de 9:00h a 14:00h
   ESC Sant Llàtzer
   c. Rubí, 16 (Tortosa) 
  
Format   Presencial
Organització   Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
  
  
  
Inscripció   15/05/2019 - 01/07/2019
  
Cost matrícula (Euros)   40
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació està dissenyada tant perquè els mestres i professors practiquin atenció plena en la seva labor educativa del dia a dia, com també a la seva vida personal, i per que puguin fomentar la pràctica d'atenció plena a l'aula amb els seus alumnes.
El disseny d’aquest curs està orientat a adquirir la base del Mindfulness, per poder-lo experimentar en el dia a dia personal i professional dels assistents.
  
Objectius   .Introduïr als docents en la utilització del mindfulness i la meditació com a pràctica habitual a l’aula per tal d’afavorir l’aprenentatge i millorar el clima a l’aula.
·Conèixer les característiques de la pràctica del mindfulness i els seus beneficis a l’aula.
·Apropar la pràctica del mindfulness dins del context educatiu i la seva relació amb el currículum i l’educació emocional.
· Proporcionar eines i recursos d’ensenyament i aprenentatge introduint diferents pràctiques i programes de mindfulness.
·Formar als docents per ser capaç d’impartir docència amb atenció plena i amb una bona gestió de l’estrès

  
Continguts   .La vida mental i emocional.
.La receptivitat en contra de la reactivitat.
. Acceptació les coses tal com són, no com ens agradaria que fossin, això dona lloc a un canvi profund i de llarg recorregut per poder actuar amb total llibertat, conscientment, sense la permanent resposta del pilot automàtic, l’inconscient.
• Descobriment de les coses com són, com si les veiéssim per primer cop, amb una mirada més ingènua, intuïtiva, fomentant la capacitat d’exploració que tenim.
• La bondat.
• Reconeixement de la sintonia: És atendre plenament el que captem dels demés, sintonitzant amb tota la informació que rebem, sense deixar-nos influir per expectatives, tendències perceptives i creences internes.
• La ressonància: El resultat de la transformació que provoca sentir-nos sentits pels altres, quan l’estat interior de cada persona influeix en els demés, això provoca la unió de dos o més persones en un tot que s’interrelaciona.
• La confiança: Crear un estat d’obertura i confiança, un estat de connexió mantinguda en el temps, un estat de interacció social amb els demés.
• La tranquil·litat: Sentir tranquil·litat ens ofereix una via per ajudar als demés a desenvolupar aquesta tranquil·litat en el seu interior.
  
Observacions   Matrícula socis 20€, no socis 40€
  
Formador/a   Manel Saltor Camero
  
Avaluació   Els i les assistents hauran de dissenyar una sessió a l'aula tenint en compte materials i estratègies donades al curs i emmarcar-la en una àrea i nivell educatiu determinat.
Aquesta activitat es compartirà amb els formadors i el grup d’alumnes mitjançant un espai telemàtic per tal de fer les aportacions necessàries.
  
Requisits de  certificació   80% d'assistència al curs.
Presentació de totes les tasques
de manera satisfactòria, seguint tos els passos establerts.

En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
  
E-mail   mrp.terresebre@gmail.com
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   01/07/2019   0900   1100 
 Sessió 2   dilluns   01/07/2019   1100   1400 
 Sessió 3   dimarts   02/07/2019   0900   1100 
 Sessió 4   dimarts   02/07/2019   1100   1400 
 Sessió 5   dimecres   03/07/2019   0900   1100 
 Sessió 6   dimecres   03/07/2019   1100   1400 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 19/06/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).